TIPS MENGHALAU SEMUT YANG PALING BERKESAN

/
0 Comments
Assalamualaikum & selamat sejahtera..

Saya nak share ngan korang satu benda. Sejak akhir-akhir ni ramai tetamu yang tak diundang datang ke rumah saya. Nak-nak musim hujan dengan buah memang rajin betol diorang bertandang. Nak tahu sapa ?? jawapannya..

S.E.M.U.T.

Tengok pic kat atas banyak kan ?? tu semua guna kroni

Bukan tak sudi terima kehadiran mereka tapi kalau dah buat onar korang suka ke ??
Rasa-rasanya mungkin korang ada masalah yang sama dengan saya.

So, saya dah cari solution dan sangat sangat berkesan !! daripada guna penyembur serangga (",)/

Caranya guna CUKA jer ~~~


~Bahan-bahan~
1. mangkuk
2. cuka
3. air
~Cara-caranya~
Campurkan semua bahan tadi dah siap !!
Lepas tu korang mop lantai ke lap meja dengan campuran air dan cuka tadi. Macam ni.. saya lap kat my drawer..ngeh.ngeh.ngeh..


Saya buat ni masa 30 November 2014, hari ni dah 9 Disember 2014 semut semua dah hilang !! Baru diorang tahu sapa saya kan.. tak berani buat onar lagi dan tak perlu nak sembur racun serangga.. confirm jimat dan selamat.

Kalau korang nak tukar cuka dengan lemon pon boleh juga!! lagi wangi dan kena keluar kos sikit lah..



Jadi masalah semut confirm hilang !! Saya dah mencuba korang bila lagi ??


Selamat mencuba ya !! 



You may also like

No comments:

Powered by Blogger.